Handelsvilkår

Generelt

Laguioleshop.dk administreres af Pathos ApS, der forestår alt i relation til forsendelse, betaling, reklamationer m.v. 

Alle ordrer behandles efter de her anførte forretningsbetingelser. Ved gennemførelse af en ordre accepterer du betingelserne på denne side. En gennemført ordre betragtes altid som en bindende aftale mellem dig som kunde og Pathos ApS. Bestillinger modtages kun til levering på adresser i Danmark. Bestillinger til levering på adresser i andre lande, herunder Grønland og Færøerne slettes uden nærmere notits. 

  
Priser

Alle de oplyste priser er inklusive dansk moms (25%), men eksklusiv eventuel fragt. Vi tager forbehold for fejl i de angivne priser, ligesom vi forbeholder os retten til at ændre priserne uden forudgående varsel. Er ordren på minimum kr. 299,- leverer vi fragtfrit til dig. På ordrer under kr. 299,- tillægges fragt. 


Forsendelse  

Som fragtleverandør benyttes GLS, hvormed du kan få leveret til en GLS pakkeshop, firmaadresse eller privat. I de to sidstnævnte tilfælde koster det kr. 29,- ekstra, og du skal i notatfeltet angive et sted, hvor pakken kan stilles, hvis du ikke er hjemme. 

NB! Notér gerne i kommentarfeltet, hvis din ordre skal bruges til en bestemt dato, så vi ved den har høj prioritet. 

Betaling

Du kan betale med Dankort, en række internationale betalingskort samt MobilePay. Som offentlig kunde tilbyder vi dig også at betale med EAN (såfremt EAN nummer angives). Du kan også betale med et gavekort udstedt af Pathos, der kan benyttes på alle vores webshops og gælder 5 år.

Pathos ApS er godkendt af Nets til at håndtere betalingskort betalinger. Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun Nets, der kan læse dem. Hverken Pathos ApS eller andre har mulighed for at læse dataene. 

Beløbet for betaling vil først blive trukket fra din konto, når ordren bliver afsendt. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det du har godkendt ved købet. 

Ordrebekræftelse  
Når betalingen er godkendt vises en bekræftelsesside på at din ordre er gennemført. Samtidigt sendes en ordrebekræftelsen til din oplyste e-mailadresse. Tjek evt.. spamfilteret, hvis bekræftelsen ikke er fremme inden for et par minutter. 

Fortrydelsesret 

Som kunde har du altid 14 dages fortrydelsesret (dog ikke på særlige bestillingsvarer, f.eks. udvalgte møbler) gældende fra den dato du har modtaget varen. Vi skal have inden disse 14 dage er gået have skriftlig besked om fortrydelsen på mail. Efter du har givet besked, har du yderligere 14 dage til at varen skal være os i hænde. Ved fortrydelse betaler du selv returfragten.

Bemærk, man kan ikke fortryde ved at undlade at hente pakken. Vi skal altid have besked. Ved ordrer, der ikke er afhentet uden vi har fået besked refunderer vi naturligvis stadig købsbeløbet med fratrukket returfragten, som vi beregner til minimum kr. 50,- og nogle gange mere, hvis der er store/flere pakker.

Varen skal returneres i originalemballage, og mærkater og lignende må ikke være fjernet, ellers kan varens værdi være forringet. Det samme, hvis varen har været i brug. Når vi modtager varen tjekker vi derfor alt er ok og refunderer derefter købsbeløbet.

Bemærk, at du bærer risikoen for varens værdiforringelse, fx som følge af brug, eller skader under transporten fra dig til os.

Hvis varens værdi er forringet mistes fortrydelsesretten ikke. Men vi anslår hvor meget varens værdi er forringet til et gensalg og refunderer så købsbeløbet forholdsmæssigt.

Ønskes varen ombyttet refunderer vi beløbet på den returnerede vare og beder vi dig lægge en ny ordre på varen du ønsker.

Send ikke en vare retur før du via dette link har læst, hvad du helt præcist skal gøre, hvis du har fortrudt og hvortil du skal sende returvaren.

Handikuvertering 
c/o Pathos ApS 
Walgerholm 16 
3500 Værløse

Telefonnummer: +45 7070 7911 
Email adresse: kundeservice@pathos-home.dk 
cvr.nr.: 34729581 
Etableret 1. november 2012

Fejl og reklamationer

Hvis du modtager en forkert eller en beskadiget vare, skal du tage et billede af fejlen/skaden og kontakte os på kundeservice@pathos-home.dk. Læs mere her om hvad du skal gøre. Vi kan ikke behandle reklamationer telefonisk.

Såfremt der er en fejl ved varen beder vi dig først og fremmest om at kontakte os - gerne inden for 48 timer, så vi kan give vores leverandør hurtig besked. Klager over fejl ved varen skal ske inden rimelig tid, efter at du har opdaget fejlen eller burde have opdaget fejlen ved en almindelig gennemgang af varen. Klageretten følger af Købelovens § 83, stk. 1, medmindre andet er aftalt. Når Pathos ApS modtager en klage over en vare, behandles klagen hurtigst muligt. Vi vil dernæst tage stilling til, om varen skal repareres, ombyttes, eller evt. tilbyde dig et prisnedslag.

Vi afholder selvfølgelig fragtomkostningerne på vare, der skal returneres grundet fejl eller skader. Men kun, hvis du benytter en label, der er tilsendt af os. Sender du selv retur uden forudgående kontakt med os og uden at have modtaget label fra os kan vi ikke afholde returfragtomkostningerne.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse kundeservice@pathos-home.dk. For hurtigst mulig sagsbehandling anbefaler vi dig dog at kontakte os selv direkte via mail.


Privatlivs politik 
Når du køber en vare hos Pathos ApS oprettes du som kunde. Vi registrerer dit navn, adresse, telefonnummer og e-mail, hvilket har til formål at kunne levere varen til dig, samt behandle eventuelle reklamationer/returvarer. I enkelte tilfælde vil vi desuden kontakte dig, hvis du har påbegyndt en ordre, men ikke fuldført, for at høre om der er noget vi kan hjælpe med. Vi registrerer desuden alternativ leveringsadresse, hvis du indtaster en sådan under dit køb. Der registreres ikke andre personfølsomme oplysninger. Oplysningerne videregives ikke til tredjemand. Du har til enhver tid ret til indsigt i de registrerede oplysninger, som opbevares i 5 år i henhold til bogføringsloven. Ønsker du efter de 5 år dine data slettet kan du til enhver tid rette henvendelse til os. Den dataansvarlige er Martin Borch, som kan kontaktes via kundeservice på kundeservice@pathos-home.dk eller 7070 7911. 

Nyhedsbreve: Ved tilmelding til vores nyhedsbreve opgiver du kun din e-mail adresse, hvis formål naturligvis er at kunne sende nyhedsbrevene. Såfremt du både har været kunde og tilmeldt vores nyhedsbrev vil vi i visse tilfælde kombinere informationerne for at målrette vores tilbud til dig bedst muligt. E-mail adressen opbevares indtil du giver os besked om at slette den, hvilket kan ske via en link i de mails vi udsender. Slettes den sker det dog kun i nyhedsbrevdatabasen. Er du tidligere kunde slettes e-mailen dog ikke i kundesystemet, med mindre der er gået 5 år og du specifikt beder os herom. Pathos forbeholder sig dog også ret til at slette e-mail adresser i vores nyhedsbrevs database. Din e-mail videregives ikke til trediemand.
 
 

Cookies 
En cookie er en betegnelse for det forhold, at en brugers adfærd på et netværk registreres hos brugeren selv (på brugerens harddisk). På den måde kan serveren (fx. et websted) ved brugerens næste besøg ’genkende’ brugeren. Der lagres ikke personhenførbare oplysninger i en cookie, men snarere oplysninger om brugerens adfærd på et website, såsom et indtastet brugernavn i forbindelse med login til en særlig sektion på webstedet. Det eneste disse cookies bruges til er at genkende din PC, og dermed gøre tingene nemmere for dig. 

På vores internetside anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig. Du har altid mulighed for at slette cookies fra din computer.  


E-markedsføring

Du kan vælge at modtage vores nyhedsbrev via e-mail. Nyhedsbrevet indeholder information om virksomhedens webshops og dens produkter, relevante tilbud mm. Nyhedsbrevet modtager du kun, når du har sagt udtrykkeligt ´ja tak´ hertil. Hvis du ikke længere ønsker at modtage nyhedsbrevet kan du afmelde dig via vores nyhedsbrev.


Pricerunner

Som medlem på PriceRunner sikres dit køb op til 50.000 kroner, hvis et problem skulle opstå i forbindelse med dit køb. Købsgarantien koster intet for dig som forbruger og gælder for alle køb, når du handler hos os. 

Hvis du ikke allerede er medlem på PriceRunner og har besøgt os via dem, så kan du inden for en time efter dit køb gennemføre din registrering. Det koster intet og tager mindre end tre minutter, og vupti så er dit køb omfattet af garantien! Få PriceRunner Købsgaranti i dag

Hvis du ønsker, at dit køb skal dækkes af Købsgarantien, skal din bestilling være adresseret til dig personligt. Med Købsgarantien får du erstatning, hvis en vare er beskadiget, hvis en vare mangler ved levering, hvis levering af varen udebliver eller hvis varen er forkert eller fejlbehæftet. 

Hvis noget går galt i forbindelse med dit køb, dækker PriceRunner Købsgaranti dig for såvel anskaffelsesomkostninger som fragtudgifter. Du får også erstatning for den direkte økonomiske skade, du eventuelt har lidt på grund af fejlen. PriceRunner Købsgaranti dækker ikke eventuelt værditab, udeblevne indtægter eller andre direkte eller indirekte omkostninger. 

For de endelige betingelser og oversigt over kategorier, der ikke er dækket af garantien, besøg PriceRunner.